lørdag den 2. juni 2012

Stenalderkost



Jeg har længe tænkt på denne kostform, som flere og flere snakker om. Så med min fascination for arkæologien/antropologien skal jeg da prøve det og måske virker det. 
Jeg kom for alvor på tanken, da jeg i SE & HØR læste en artikel om Thomas Rhode, kokken fra kanal 5's '4 stjernesmiddag'. Han lever nemlig efter stenalderkosten og hans restauranter følger også disse kostråd. Jeg tænkte, at jeg ville finde nogle bøger om det og måske prøve det. Så glemsom som jeg nu en gang er, glemte jeg self. det igen. 
Indtil jeg forleden handlede ind i Lidl, og faldt over denne bog til sølle 49,-. Jeg købte den straks og glæder mig til at få læst den og prøvet kostplanerne af og ikke mindst opskrifterne. 

På forsiden står der: "Tab dig og styrk dit helbred ved at spise den kost, du er skabt til!" Og det er jo ingen hemmelighed, at jeg har nogle ekstra kilo på sidebenene, så hvis jeg kan tabe mig og samtidig blive sundere og leve bare lidt bedre efter, hvad vi egentlig er skabt til at spise og det der har forsaget vores kolosale udvikling i menneskets historie, ja så er det helt sikkert værd at prøve. Jeg regner med, at jeg vil komme til at lave flere indlæg om/med bogen og de ting jeg får ud af det, det være sig både mad, tanker og måske også ændringer i kroppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar