onsdag den 20. juni 2012

Humlebi

Mr. Bumblebee




Jeg fangede idag nogle ret fine skud af flere humlebier. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg bærer en dyb fascination for dette buttede lille insekt. Jeg finder det noget så fascinerende, at humlebien ikke aner, at den i realiteten slet ikke burde flyve. Det er nemlig sådan, at den stik mod, hvad forskrifterne ellers siger, om opdrift og flyvning og ja alt det er, ja så burde den vinger ikke kunne bære den ifht. dens tykke lille krop.. Det er sgu da fedt, jeg mener - hvis det lille kræ ikke har nogen anelse om, at den egentlig ikke er i stand til det, men alligevel gør det, så burde vi mennesker ikke tænker over, om vi kan det ene eller det andet, men istedet bare have troen på, at vi faktisk kan og række skrådt op til omverden og vise, hvad vi egentlig kan og vil. 


Det kræver tålmodighed, men så får man også
billeder som disse. - Taget med den alm. makro
indstilling og så med zoom og mig rigtig tæt på.

1 kommentar:

  1. årh brumbasser er bare så søde! :-)
    og fedt du har fået sådan nogle gode billeder så tæt på!

    SvarSlet